Hvordan gør vi lige det?
I Dagtilbudsloven står der, at børnene skal ”… have et fysisk, psykisk og æstetisk børnemiljø, som fremmer deres trivsel, sundhed, udvikling og læring…”.
Samtidig er der forventning om, at dagtilbuddene arbejder bevidst med læringsmiljøer, fysiske rammer, relationsudvikling og i øvrigt inddrager børneperspektivet i dette arbejde.
Derfor er det ikke så sært, at mange pædagoger og pædagogiske ledere oplever det som en udfordring i en travl hverdag i børnehaven, og mange spørger sig selv:
- Hvordan gøres det helt konkret?
- Gør vi det mon allerede?
- Hvordan inddrages børnene på bedst mulige måde?
- Etc.
Tak til ekspertgruppen:
- Kasper Kjeldgaard Stoltz (Cand. Pæd. i didaktik)
- Anette Boye Koch (docent Ph.D VIA)
- Heidi Tobberup Skipper (Cand.Mag.)