Spring til indhold

Projekt: Indeklimatjek - kortlæg skolens indeklima på en dag

header image
billede
SMPige_I_vindueskarm.jpg

Et dårligt indeklima er skidt for både børn og voksne. Undersøgelser viser, at sygefraværet kan nedbringes mens både trivsel og læring kan øges ved at forbedre indeklimaet i de lokaler hvor det halter. Men hvordan identificerer man lige de lokaler? Et nyt DCUM projekt giver dig værktøjet.

 

Problemerne med skolernes indeklima har været kendt og diskuteret i mange år. Men selvom problematikken er velkendt, har mange skoler og kommuner svært ved at konstatere i hvilke lokaler indeklimaet er udfordret, og hvad de kan gøre for at forbedre det. Det vil værktøjet Indeklimatjek hjælpe med. 

Indeklimatjek vil i praksis bestå af Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

 

Hør Kasper Lynge fortælle hvorfor værktøjet Indeklimatjek er en god idé

Hør xx Kommune/skole fortælle hvad de forventer af Indeklimatjek

Mikkel Windfeld
fagkonsulent DCUM

"med værktøjet 'indeklimatjek' vil enhver skole kunne kortlægge deres indeklima på een dag, og dermed tage et vigtigt skridt på vej imod et forbedret undervisningsmiljø samt øget trivsel og læring"

hvem står bag?

Indeklimatjek udvikles og testes i et bredt samarbejde mellem Aarhus Universitet, Aalborg Universitet, Danmarks Tekniske Universitet, Transition, Saint-Gobain og Dansk Center for Undervisningsmiljø.

Projektet gennemføres med støtte fra Realdania.