Lav en handlingsplan for arbejdet med skolens trivsel og undervisningsmiljø



Frem trivslen på jeres skole med en handle- og vurderingsplan for hele skolen.
Dette værktøj hjælper jer til:
- At vurdere jeres resultater af trivselsmålingen eventuelt kombineret med en kortlægningen af undervisningsmiljøet, og finde ud af, hvor I har behov for at lave indsatser.
- At omsætte jeres vurdering til indsatser, der kan forbedre elevernes trivsel på jeres skole
Værktøjet tager jer gennem overvejelser over:
- Hvem er tovholder
- Hvem skal inddrages
- Hvilke udfordringer og/eller successer skal der arbejdes videre med for at forbedre elevernes trivsel på skolen
- Hvilke indsatser skal forbedre elevtrivsel på skolen
Værktøjet kan udgøre jeres undervisningsmiljøvurdering, da den er opbygget efter kravene til undervisningsmiljøvurderingen. Dvs. at værktøjet tager jer gennem en beskrivelse af de 4 lovpligtige faser:
- Kortlægning af skolens fysiske, psykiske og æstetiske undervisningsmiljø
- Beskrivelse og vurdering af resultaterne af kortlægningen
- Udarbejdelse af en handlingsplan, for hvordan I vil forbedre undervisningsmiljøet
- Retningslinjer for opfølgning på handlingsplanen
I kan også bruge ’Vurdering og Handleplan’ til alene at arbejde med trivselsmålingens resultater. Hvis I alene laver trivselsmålingen, så anvend og udfyld blot de dele, der er markeret med orange og slet det, der er markeret med rødt.
Hent værktøjet: