30 veje til bedre trivsel i skolen



Find inspiration til trivselsarbejdet på din skole med DCUMs metodehåndbog "30 nye veje til bedre trivsel i skolen".
Både Nadja i første klasse og Nicolas i ottende klasse har ret til et godt undervisningsmiljø, hvor trivsel, sundhed, udvikling og læring er i fokus. Metodehåndbogen ”30 nye veje til bedre trivsel i skolen” skal inspirere landets skoler med konkrete og anvendelige metoder i arbejdet med trivselsindsatser.
Den henvender sig til praktikere i og omkring grundskolen, herunder lærere, pædagoger, ledere og det kommunale niveau. Vi håber også, at bogen kan skabe interesse og finde anvendelse hos lærer- og pædagogstuderende.
Bogen præsenterer 30 metoder, som alle er handlingsanvisende og er bygget op efter samme struktur. De kan implementeres direkte fra bogen eller fungere som inspiration til andre trivselsindsatser.
Metoderne i bogen er grupperet i tre forskellige underkategorier af undervisningsmiljøet, som hver rammesætter væsentlige elementer i elevernes trivsel, men påvirker samtidig hinanden:
- Socialt miljø
- Fagligt miljø
- Fysisk miljø.
”30 nye veje til bedre trivsel i skolen” kan inspirere til nye indsatser og supplere det gode trivselsarbejde,der allerede er en del af dagligdagen på landets skoler.
Hent materialet her: