Spring til indhold

Status på Den Styrkede Pædagogiske Læreplan – set med børnenes øjne

DCUM #3 Jammerbugt low (17 of 56).jpg

DCUM gør status på realiseri…

Læs mere

Mobning kan øge risiko for angst og depression

SMPigerExt.jpg

Norsk rapport om konsekvenser ved mobning

Læs mere

Undervisningsmiljøet i grundskolen 2015-16

_MG_1580 copy2.jpg

Tabelrapport med resultater fra den Nationale Trivselsmåling 2016

Læs mere

DCUM undersøgelse: Digital mobning i skolen

SMDreng_kedersig.jpg

Digital mobning er anonym. Digital mobning kan ikke kontrolleres. Digital mobning er en del af børnenes hverdag.

Læs mere

Interview-undersøgelse: Det er kedeligt at kede sig

SMDreng_kedersig3.jpg

Hvorfor keder man sig? Hvad gør man når man keder sig? Hvorfor taler vi ikke om kedsomhed i klassen?

Læs mere

Børns syn på børnemiljøet i dagtilbud 2015

BMPige-fryser-udenfor.jpg

DCUMs Dagtilbudstermometer tog i 2015 temperaturen på det fysiske, psykiske og æstetiske miljø i de danske dagtilbud.

Læs mere

Undervisningsmiljøet i grundskolen 2014-15

SMPiger_skriver

Termometertal fra skoleåret 2014-15 

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere

Nyt dagtilbudstermometer er på vej i 2020

Hvert år bruger hundredevis af dagtilbud DCUMs Dagtilbudstermometer til at få børnenes eget syn på børnemiljøet. Oplever børnene at de har gode venner i børnehaven? Er de glade for at gå i børnehave? Larmer det i børnehaven? etc. Et nyt og forbedret Dagtilbudstermometer er nu på trapperne.

læs mere
DT20_tablet.png

DCUMs netværk

DCUM deltager i netværk og driver egne netværk for at samle og dele viden og inspiration om børne- og undervisningsmiljø. 

 

 

 

 

læs mere
SMpiger_verdenskort.jpg