Spring til indhold

Undervisningsmiljøet i grundskolen 2014-15

header image
billede
SMPiger_skriver

Med det elektroniske spørgeskema, Termometeret, tager DCUM hvert år temperaturen på undervisningsmiljøet i de danske grundskoler og SFO’er.

Termometeret er baseret på elevernes syn på undervisningsmiljø, og giver et indblik i, hvad eleverne mener om de psykiske, fysiske og æstetiske forhold på deres skole. Termometeret er et gratis værktøj, der hjælper skolerne og SFO’erne med at identificere styrker og svagheder ved deres undervisningsmiljø.

Sidste rapport fra Termometeret

I 2014 udviklede Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling et nyt og gratis spørgeskemaværktøj, hvor det også er muligt at undersøge undervisningsmiljøet. Derfor besluttede DCUM at lukke Grundskoletermometeret. Denne rapport er derfor den sidste af sin slags.

I Termometeret 2014-2015, var der registreret i alt 54.439 besvarelser.

Resultaterne vises for hhv. indskoling (0.-3. klasse), mellemtrin (4.-6. klasse) og udskoling (7.-10. klasse).

I rapporten kan man blive klogere på elevernes vurdering af:

  • deres sundhed og trivsel
  • det faglige læringsmiljø
  • de fysiske og æstetiske rammer
  • indeklimaet

Hent rapporten: