Undervisningsmiljøet i grundskolen 2013-14



Med det elektroniske spørgeskema, Termometeret, tager DCUM hvert år temperaturen på undervisningsmiljøet i de danske grundskoler og SFO’er.
Termometeret er baseret på elevernes syn på undervisningsmiljø, og giver et indblik i, hvad eleverne mener om de psykiske, fysiske og æstetiske forhold på deres skole. Termometeret er et gratis værktøj, der hjælper skolerne og SFO’erne med at identificere styrker og svagheder ved deres undervisningsmiljø.
Termometeret blev i 2012 ændret, hvilket var derfor, at der ikke er nogen Termometer-rapport for skoleåret 2012-2013. I det nye format kunne skolerne tilvælge ekstra spørgsmål, hvis der var temaer, som de ønskede at vide mere om.
I Termometeret 2013-2014, var der registreret i alt 124.755 besvarelser.
I Termometerets nye format vises resultaterne for hhv. indskoling (0.-3. klasse), mellemtrin (4.-6. klasse) og udskoling (7.-10. klasse).
I rapporten kan man blive klogere på elevernes vurdering af:
- deres sundhed og trivsel
- det faglige læringsmiljø
- de fysiske og æstetiske rammer
- indeklimaet
Hent rapporten:
Få overblik over grundskolernes undervisningsmiljø-opgaver i DCUMs vejledning
læs mere
