Undervisningsmiljøet i grundskolen 2010-11



Med det elektroniske spørgeskema, Termometeret, tager DCUM hvert år temperaturen på undervisningsmiljøet i de danske grundskoler.
Termometeret er baseret på elevernes syn på undervisningsmiljø, og giver et indblik i, hvad eleverne mener om de psykiske, fysiske og æstetiske forhold på deres skole. Termometeret er et gratis værktøj, der hjælper skolerne med at identificere styrker og svagheder ved deres undervisningsmiljø.
Nu også med resultater fra SFO’en
I Termometeret 2010-11, blev besvarelser for børn i SFO’en inkluderet for første gang.
I Termometeret 2010-2011, var der registreret i alt 111.932 besvarelser. Resultaterne i rapporten vises for hhv. elever i 0.-3. klasse og elever i 4.-10. klasse, da der var forskel på de spørgsmål, eleverne er blevet stillet.
I rapporten kan man blive klogere på elevernes vurdering af:
- deres sundhed og trivsel
- det faglige læringsmiljø
- de fysiske og æstetiske rammer
- indeklimaet
Hent rapporten: