Interviewundersøgelse: Det vi fælles skaber



Hvad er et godt elev-lærerfællesskab ? Hvorfor er det vigtigt, og hvordan skabes det? I denne interviewundersøgelse giver elever fra 6.-8.klasse deres perspektiv på elev-lærerfællesskabet.
Hvorfor er det vigtigt?
Oplevelsen af gode fællesskaber har indflydelse på stort set alle parametre i forhold til trivsel.
De fleste danske skolelever oplever gode elev-elevfællesskaber, men kun få oplever gode elev-lærerfællesskaber. En stor gruppe oplever hverken gode elev-elev eller gode elev-lærerfællesskaber, og det er alarmerende. Denne elevgruppe mistrives og har det dårligt i skolen
Hvad gør vi?
I undersøgelsen giver eleverne selv anbefalinger til hvordan man kan arbejde med elev-lærerfællesskabet. Og det er et arbejde som kræver opmærksomhed og indsatser fra både elever og lærere.
Hent rapporten: