Samvær under måltidet er mere end supermad og opøvelse af færdigheder!

Den pædagogiske systematiske refleksion over praksis befordrer en unik faglig kvalitet, der udfordrer nærvær, samvær og fællesskaber i barndommen og dermed i...
Læs mereHvordan skaber vi en kultur i Danmark, som sikrer den næste generations mentale og fysiske sundhed?

Mad er blevet til noget sekundært og noget, andre end os selv har det primære ansvar for. Det er ikke noget, vi behøver at bekymre os om. Altså bortset fra a...
Læs merePlanternes og virkelighedens magiske univers

Kære Danmark. Hvor bliver jeg forunderligt glad og begejstret, når det udgydes, at der ikke skal skrives flere rapporter, før de, der er skrevet, er anvendt ...
Læs mereKrop og bevægelse

Langt de fleste børn elsker at bevæge sig: De kan ikke lade være, de løber, hopper, kravler, klatrer.
Læs mereProjekt sund skole

På Silkeborg Tekniske Skole involverer og engagerer de aktivt eleverne i undervisningen.
Læs mereKnækbrød og klatrevæg

Hvor stor en forskel kan man gøre med havregryn og bordtennis? Ganske stor, hvis man spørger på TEC Hvidovre.
Læs mereBrug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø