Spring til indhold

Trivsel er også digital

SMPige_Ipad.jpg

For mange skoler kan den …

Læs mere

BMV sådan! Fritidshjem

BMdreng_blå.jpg

Fritidshjem skal lave en skriftlig børnemiljøvurdering, BMV, minimum hvert tredje år.

Læs mere

DCUM undersøgelse: Digital mobning i skolen

SMDreng_kedersig.jpg

Digital mobning er anonym. Digital mobning kan ikke kontrolleres. Digital mobning er en del af børnenes hverdag.

Læs mere

Interview-undersøgelse: Det er kedeligt at kede sig

SMDreng_kedersig3.jpg

Hvorfor keder man sig? Hvad gør man når man keder sig? Hvorfor taler vi ikke om kedsomhed i klassen?

Læs mere

Analyse: Fra kedsomhed til trivsel - Teori og data fra den nationale trivselsmåling

SMPige_skriver.jpg

Hver fjerde skoleelev keder sig, og kedsomhed blandt skoleelever er et pædagogisk advarselssignal. Det viser en ny rapport fra DCUM.

Læs mere

Dialogværktøj til overgang

SMPiger_skriver

DCUM har udviklet et dialogværktøj målrettet lærere i grundskolens indskoling og daginstitutionens pædagogiske personale. Værktøjet skal være med til at sikr...

Læs mere

Hør børnene!

BM2 piger_musik.jpg

Sæt fokus på støj i børnehøjde. At mindske støjniveauet i en daginstitution er at skabe en bedre hverdag for både børn og medarbejdere

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere