Spring til indhold

De tre vigtigste ingredienser i opskriften på legemiljøer af høj kvalitet

BMBørn_voksen_tumler.jpg

Det fysiske rum, voksendelta…

Læs mere

Kultur, æstetik og fællesskab

BM2 piger_musik.jpg

Kultur, æstetik og fællesskab er et læreplanstema, som er med til at præge børns forståelse af og tilgang til verden.

Læs mere

Natur, udeliv og science

BMpige_på_hovedet.jpg

Natur og naturfænomener er et tema, som rummer rig mulighed for leg, læring og udvikling. Mangeartede naturoplevelser skaber grundlag for børns forståelse af...

Læs mere

Kommunikation og sprog

BMbarn_peger-op.jpg

Børn udvikler deres sproglige kompetencer gennem samvær, oplevelse, leg, fortælling, planlagte og spontane aktiviteter i hverdagen.

Læs mere

Sprogstimulering i praksis

BM2piger_butik.jpg

Børns grundlæggende sproglige stimulering finder som regel automatisk sted i hverdagen med nærværende og lydhøre voksne, men kreativ og udfordrende sprogstim...

Læs mere

Lyt til børnene....

BMtraktortræf.jpg

Husk at lytte til børnene. F…

Læs mere

Børns syn på børnemiljø i dagtilbud 2017

BMtraktortræf.jpg

3810 børn i alderen 4-6 år har besvaret spørgsmål om hvordan de oplever det fysiske, psykiske og æstetiske miljø i daginstitutionen.

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere