/ Opdateret
Synlig medbestemmelse

Personalet i Thorsø Børnehave mente, at børnene havde en hel del medbestemmelse i hverdagen, men kortlægning af børnemiljøet ved hjælp af Børnemiljøtermometeret…
Læs mere/ Opdateret
Personalet i Thorsø Børnehave mente, at børnene havde en hel del medbestemmelse i hverdagen, men kortlægning af børnemiljøet ved hjælp af Børnemiljøtermometeret…
Læs mereI 2006 vandt Greve Produktionsskole Undervisningsmiljøprisen, for deres arbejde med undervisningsmiljø på produktionsskoler.
Læs mereEngesvang Skole bruger værktøjet ’Skoletrivsel for alle’ til at skabe struktur på trivselsarbejdet.
Læs mereVarmt tøj og bevægelse i undervisningen skal holde eleverne varme, når temperaturen nu skrues ned i skolerne. Få inspiration til, hvad I kan gøre i denne art...
Læs mereBørnenes perspektiv er afgørende for at kunne vurdere børnemiljøet i dagtilbuddene. Derfor er det også afgørende i det kommunale tilsyn. Med Dagtilbudstermom...
Læs mereHver fjerde skoleelev keder sig, og kedsomhed blandt skoleelever er et pædagogisk advarselssignal. Det viser en ny rapport fra DCUM.
Læs mereBrug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø