Spring til indhold

/ Opdateret

Synlig medbestemmelse

Barn_turkisVæg.jpg

Personalet i Thorsø Børnehave mente, at børnene havde en hel del medbestemmelse i hverdagen, men kortlægning af børnemiljøet ved hjælp af Børnemiljøtermometeret…

Læs mere

Produktionsskole har focus på elevindflydelse

STMvinkelsliber.jpg

I 2006 vandt Greve Produktionsskole Undervisningsmiljøprisen, for deres arbejde med undervisningsmiljø på produktionsskoler.

Læs mere

Engesvang Skole arbejder strategisk med elevtrivsel

Skærmbillede 2020-12-04 kl. 12.25.07.png

Engesvang Skole bruger værktøjet ’Skoletrivsel for alle’ til at skabe struktur på trivselsarbejdet.

Læs mere

19 grader i klassen – hvad gør vi?

SMpige_cirkel.jpg

Varmt tøj og bevægelse i undervisningen skal holde eleverne varme, når temperaturen nu skrues ned i skolerne. Få inspiration til, hvad I kan gøre i denne art...

Læs mere

Giv børnene ordet

DCUM finale LOW.jpg

Børnenes perspektiv er afgørende for at kunne vurdere børnemiljøet i dagtilbuddene. Derfor er det også afgørende i det kommunale tilsyn. Med Dagtilbudstermom...

Læs mere

Analyse: Fra kedsomhed til trivsel - Teori og data fra den nationale trivselsmåling

SMPige_skriver.jpg

Hver fjerde skoleelev keder sig, og kedsomhed blandt skoleelever er et pædagogisk advarselssignal. Det viser en ny rapport fra DCUM.

Læs mere

Projekt: Lyst til læring på EUD

STMtømrer_lærer-kopi.jpg

Øget motivation er vejen til…

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere