Spring til indhold

/ Opdateret

Synlig medbestemmelse

Barn_turkisVæg.jpg

Personalet i Thorsø Børnehave mente, at børnene havde en hel del medbestemmelse i hverdagen, men kortlægning af børnemiljøet ved hjælp af Børnemiljøtermometeret…

Læs mere

Skab læringsøjeblikke! – i hverdagens små rutiner

BMlegehusCirkel.jpg

Dialogværktøj med helhedsorienteret tilgang til børnemiljø og læreplaner i daginstitutioner

Læs mere

Bedre end Rambøll Management?

P1012828.jpg

Hillerød Lille Skole har et undervisningsmiljø med højt til loftet. Derfor var skolen blandt de tre sidste kandidater til Undervisningsmiljøprisen 2017

Læs mere

Interview-undersøgelse: Det er kedeligt at kede sig

SMDreng_kedersig3.jpg

Hvorfor keder man sig? Hvad gør man når man keder sig? Hvorfor taler vi ikke om kedsomhed i klassen?

Læs mere

Dialogværktøj til overgang

SMPiger_skriver

DCUM har udviklet et dialogværktøj målrettet lærere i grundskolens indskoling og daginstitutionens pædagogiske personale. Værktøjet skal være med til at sikr...

Læs mere

Plads til mænd på Sygeplejerskeuddannelsen i Vejle

STdreng_i_stol.jpg

Sygeplejerskeuddannelsen i Vejle vandt Undervisningsmiljøprisen 2015 i kategorien ’voksen- og videregående uddannelser’.

Læs mere

Bedre trivsel med ve-og-vel-udvalg og antihierarki

STGruppearb.jpg

Elevrådsarbejdet på Støvring Gymnasium har skabt større fællesskabsfølelse og mindre hierarki mellem årgangene.

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere