Spring til indhold

Webinar 5: Når de fysiske rammer bliver løftestang for forbedring af skolekultur.

SM2drengeint.jpg

WEBINARET ER AFHOLDT - tak for den store interesse.

Se eller gense webinaret ved at klikke her.

 

Værter: Annika og Mette

Gæst: Martin Bernhard - Viceskoleleder på Søndervangskolen i Aarhus

 

På Søndervangskolen har de lykkedes med at skabe en gennemgribende forandring af undervisningsmiljøet og skolens kultur. Skolens mantra er at ’vores skole skal være indrettet efter vores børn – og ikke omvendt!’ Og det kommer også til udtryk skolens rum, der på forskelligvis iscenesætter læring og fællesskab.

Vi får besøg af Martin Bernhard, der sammen med Rani Hørlykke og Søndervangskolen børn, forældre og personale har drevet denne forvandling, der giver positivt udslag på karakterer, trivsel & tilfredshed, fravær og at skolen nu aktivt bliver valgt til.

Vi taler med Martin om, hvordan skolen bruger de fysiske rammer som en del af arbejdet med at forme og fastholde en kultur, der på alle måder er indrettet efter børnene.

Ved tilmelding får du tilsendt et link, som du skal bruge til at deltage i webinaret med. 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og hold dig opdateret på viden om undervisningsmiljø, arrangementer, netværk, ydelser og kommende webinarer fra DCUM.

 

 

 



DCUM Webinar-række: Fysisk og Æstetisk undervisningsmiljø

Skoleledere fortæller om deres erfaringer med det byggede undervisningsmiljø. Det er alt fra betydningen af den pædagogiske version, til hvordan man træffer kloge valg ved at teste før man bygger. 

Se vores webinar og få gode råd direkte fra skoleledere der står overfor renovering eller nybyg af deres skole.

 

Afholdte webinarer:

Webinar 1: Betydning af pædagogisk vision for et succesfyldt byggeri

Webinar 2: Skab værdi i dit byggeprojekt - tænk ibrugtagning ind fra start 

Webinar 3: Når eleverne selv bygger deres undervisningsrum

Webinar 4: Træf kloge valg og test i praksis før du bygger dit undervisningsmiljø

Webinar 5: Rum og udvikling af ny skolekultur

Webinar 6: Gode skoletoiletter og elevansvar

Webinar 7: Sådan kan indeklimaet tænkes ind i hverdagens pædagogik

Webinar 8: Få gode råd og ideer til hvordan skolens fysiske rammer kan understøtte lærernes samarbejde 

webinar_foto_2020.png
SMPiger_skriver

Tilsyn med undervisningsmiljøet

Som tilsynsmyndighed vil DCUM arbejde for at sikre et godt fysisk, psykisk og æstetisk undervisningsmiljø for alle elever og studerende, som er omfattet af undervisningsmiljøloven. 

DCUM anser inddragelse af elever og studerende i skolens arbejde med undervisningsmiljøet som en forudsætning for at skabe et godt undervisningsmiljø. Tilsynet bestræber sig derfor på, at elevernes og de studerendes stemme bliver hørt i alle tilsynssager.

læs mere
20070425-027.jpg