Spring til indhold

Studietur til nye børneinstitutioner

DCUM #3 Jammerbugt low (24 of 56).jpg

Vil du være med til at skabe sunde og inspirerende miljøer for vores børn? På denne studietur sætter vi fokus på byggeri af fremtidens børneinstitutioner. Du ser fire spændende børneinstitutioner på turen.

Tag med på en studietur til nybyggede børneinstitutioner i Københavnsområdet. Du ser spændende eksempler på, hvordan vi kan skabe gode fysiske rammer for vores børn med nærvær, som også opfordrer til eventyr, leg og læring.

Studieturen er en del af vores årlige temauge om fremtidens skole og læringsrum, hvor du kan vælge at deltage i enkelte elementer eller deltage alle 4 dage. Du finder et overblik længere nede på denne side.

Vi glæder os til at se dig til konferencen i 2020, når vi for 12. gang åbner dørene til debat om fremtidens skole og læringsrum!

 

læs mere


Tilsyn med undervisningsmiljøet

Som tilsynsmyndighed vil DCUM arbejde for at sikre et godt fysisk, psykisk og æstetisk undervisningsmiljø for alle elever og studerende, som er omfattet af undervisningsmiljøloven. 

DCUM anser inddragelse af elever og studerende i skolens arbejde med undervisningsmiljøet som en forudsætning for at skabe et godt undervisningsmiljø. Tilsynet bestræber sig derfor på, at elevernes og de studerendes stemme bliver hørt i alle tilsynssager.

læs mere
20070425-027.jpg

DCUM Webinar-række: Fysisk og Æstetisk undervisningsmiljø

Skoleledere fortæller om deres erfaringer med det byggede undervisningsmiljø. Det er alt fra betydningen af den pædagogiske version, til hvordan man træffer kloge valg ved at teste før man bygger. 

Se vores webinar og få gode råd direkte fra skoleledere der står overfor renovering eller nybyg af deres skole.

 

Webinar 1: Betydning af pædagogisk vision for et succesfyldt byggeri

Webinar 2: Skab værdi i dit byggeprojekt - tænk ibrugtagning ind fra start 

Webinar 3: Når eleverne selv bygger deres undervisningsrum

Webinar 4: Træf kloge valg og test i praksis før du bygger dit undervisningsmiljø

webinar_foto_2020.png