Spring til indhold

Fremtidens Skole og læringsrum 2019

åbne_vinduer

Vi byder velkommen til årets største konference om fremtidens skole og læringsrum. Vi tilbyder dig en række spændende dage med videndeling, netværk, studieture, debat og den nyeste viden om udvikling og strømninger i fremtidens skole, og om hvordan det skal udmønte sig i fremtidens læringsrum.

Sammensæt dit eget konferenceprogram
Du vælger selv, hvilke dele af programmet du ønsker at deltage i, og du kan se programmerne for de enkelte dage her på siden. På hovedkonferencedagen den 2. oktober kårer vi årets skolebyggeri og inviterer en række eksperter fra ind- og udland.

I dagene rundt om konferencen kan du deltage i studieture til nye og ombyggede skoler i København. Og i temadage om campusdannelse- og videregående uddannelser, fremtidens daginstitution og skolers indeklima.

Kåring af årets skolebyggeri
Vær med til at kåre årets skolebyggeri og årets skole! Vi vil gerne sætte fokus på dem, som har gjort det ekstra godt. Derfor kårer vi årets skolebyggeri på vores konference om byggeri af fremtidens skole den 2. oktober 2019.

læs mere


Klasserumsberegner – tjek størrelsen på dit klasselokale

Klasserumsberegneren kan vise om det klasselokale, du undervises- eller arbejder i overholder kravene til rumindhold i bygningsreglementerne. Kravene er 6 kubikmeter luft pr. elev og 12 kubikmeter luft pr. lærer/pædagog, når der samtidig etableres effektiv ventilation.
 
Ved at indtaste længde, bredde, højde samt antallet af lærere og elever, vil beregneren fortælle om lovens krav til kubikmeter luft pr. person overholdes. 

Lovkravende til loftshøjde er minimum 2,5 m, og loftshøjde over 4 m tæller ikke med i beregningen.

Kubikmeter luft pr. elev

0 m3

0 m3

18 m3

DCUMs netværk

DCUM deltager i netværk og driver egne netværk for at samle og dele viden og inspiration om børne- og undervisningsmiljø. 

 

 

 

 

læs mere
SMpiger_verdenskort.jpg

Tilsyn med undervisningsmiljøet

Som tilsynsmyndighed vil DCUM arbejde for at sikre et godt fysisk, psykisk og æstetisk undervisningsmiljø for alle elever og studerende, som er omfattet af undervisningsmiljøloven. 

DCUM anser inddragelse af elever og studerende i skolens arbejde med undervisningsmiljøet som en forudsætning for at skabe et godt undervisningsmiljø. Tilsynet bestræber sig derfor på, at elevernes og de studerendes stemme bliver hørt i alle tilsynssager.

læs mere
20070425-027.jpg