Spring til indhold

Undersøgelse: Social kompetence hos skoleelever

DCUM #3 Jammerbugt low (45 of 56).jpg (1)

Skoleelevers sociale kompetencer er nært…

Læs mere

Undervisningsmiljøet i grundskolen 2015-16

_MG_1580 copy2.jpg

Tabelrapport med resultater fra den Nationale Trivselsmåling 2016

Læs mere

DCUM undersøgelse: Digital mobning i skolen

SMDreng_kedersig.jpg

Digital mobning er anonym. Digital mobning kan ikke kontrolleres. Digital mobning er en del af børnenes hverdag.

Læs mere

Interview-undersøgelse: Det er kedeligt at kede sig

SMDreng_kedersig3.jpg

Hvorfor keder man sig? Hvad gør man når man keder sig? Hvorfor taler vi ikke om kedsomhed i klassen?

Læs mere

Undervisningsmiljøet i grundskolen 2013-14

SMPiger_skriver

Termometertal fra skoleåret 2013-14 

Læs mere

Trivsel i folkeskolen

SM2pigerExt

Indsatser, organisering og effektvurdering. Rapport om trivsel i folkeskolen baseret på kvantitative og kvalitative data.

Læs mere

Har skoleelever for meget om ørerne? 2010

SMDreng_ronaldo.jpg

Har skoleelever for meget at se til? Og hvad betyder det for deres sundhed, trivsel og læring i skolen? DCUM satte I 2010 fokus på det emne gennem en række a...

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere

Lyt til børnene med vores Dagtilbudstermometer

Hvert år bruger hundredevis af dagtilbud DCUMs Dagtilbudstermometer til at få børnenes eget syn på børnemiljøet. Oplever børnene at de har gode venner i børnehaven? Er de glade for at gå i børnehave? Larmer det i børnehaven? etc. Et nyt og forbedret Dagtilbudstermometer indfanger børneperspektivet.

læs mere
DT20_tablet.png

DCUMs netværk

DCUM deltager i netværk og driver egne netværk for at samle og dele viden og inspiration om børne- og undervisningsmiljø. 

 

 

 

 

læs mere
SMpiger_verdenskort.jpg