Spring til indhold

Undersøgelse: Optimistiske skoleelever lærer mere!

SMpiger_verdenskort.jpg

DCUM undersøgelse: elevoptimisme og skoletrivsel

Læs mere

Interview-undersøgelse: Det er kedeligt at kede sig

SMDreng_kedersig3.jpg

Hvorfor keder man sig? Hvad gør man når man keder sig? Hvorfor taler vi ikke om kedsomhed i klassen?

Læs mere

Analyse: Fra kedsomhed til trivsel - Teori og data fra den nationale trivselsmåling

SMPige_skriver.jpg

Hver fjerde skoleelev keder sig, og kedsomhed blandt skoleelever er et pædagogisk advarselssignal. Det viser en ny rapport fra DCUM.

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere

Nyt dagtilbudstermometer !

Hvert år bruger hundredevis af dagtilbud DCUMs Dagtilbudstermometer til at få børnenes eget syn på børnemiljøet. Oplever børnene at de har gode venner i børnehaven? Er de glade for at gå i børnehave? Larmer det i børnehaven? etc. Et nyt og forbedret Dagtilbudstermometer indfanger børneperspektivet.

læs mere
DT20_tablet.png

DCUMs netværk

DCUM deltager i netværk og driver egne netværk for at samle og dele viden og inspiration om børne- og undervisningsmiljø. 

 

 

 

 

læs mere
SMpiger_verdenskort.jpg