Spring til indhold

”Det giver motivation. Det giver lyst. Det giver vilje!”

IMG_1616.JPG

På Ferslev Skole ved Aalborg inddrager de eleverne i arbejdet med trivselsmålingerne, og når resultaterne bagefter skal analyseres. Et fælles samarbejde, der bå…

Læs mere

Disciplin? Skolen har fejlet, ikke eleverne!

SMPige_trommer.jpg

Når talen falder på disciplin i skolen, så går debatten ofte på, at det er den ene part - eleverne - der mangler disciplin, altså ikke respekterer regler, er...

Læs mere

Mange gode erfaringer med heldagsskole

SM2pigerExt

I Tyskland har de mange gode erfaringer med heldagsskolen

Læs mere

Det vilde vesten

SMDreng_NYcap.jpg

Undervisningsmiljø i folkeskolen er ikke det vilde vesten, hvor røvere, dusørjægere og sheriffer kæmper for det gode og onde i samfundet.

Læs mere

Evaluering og netværk

SMPige_drengExt.jpg

Evaluering og netværk kan have flere ting tilfælles. Det afhænger af evalueringsmodelen og evalueringsformålet. For det første er evaluering blevet noget, so...

Læs mere

Motivation og læring som udgangspunkt

SMDreng_ronaldo.jpg

Med inspiration fra amerikansk psykologisk forskning viser Lise Lund, hvordan motivation er helt afhængig af, at nogle forhold er på plads, som eksempelvis a...

Læs mere

Det kreative underskud

_MG_1478 copy2.jpg

Eleverne keder sig – og skolemiljøet er uinspirerende. Men videnssamfundet har behov for mennesker, som ikke blot kan lære noget – men også kan lægge gammel ...

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere