Spring til indhold

Et godt undervisningsmiljø giver lyst til læring

SMDrengeklasse.jpg

Hvor skal en undervisning…

Læs mere

Med hammeren i hånden

SM2pigerExt

På Ballerup Ny Skole arbejder elever og lærere projektorienteret i lærende fællesskaber. Det betyder blandt andet, at eleverne får lov til at få hammeren i h...

Læs mere

Rum for læring med både krop og hoved

SMDreng_NYcap.jpg

At kunne vælge og skifte imellem kropslig bevægelse og intellektuel fordybelse, i det fælles og i det personlige rum antages at være afgørende parametre for ...

Læs mere

Det fysiske skolemiljø

SM2pigerExt

Den undervisningsmiljøvurdering som Dansk Center for Undervisningsmiljø har foretaget, ligner nyere undersøgelser af elevernes ”arbejdssituation” på den måde...

Læs mere

Krop, rum, bevægelse og pædagogik

_MG_1527 copy2.jpg

I 2001 blev det æstetiske element i undervisningsmiljøet indskrevet i loven. I denn artikel påpeger Søren Nagbøl, at dette hensyn er andet og mere end det fy...

Læs mere

En stemningsfuld skole

SM2pigerExt

På Henriette Hørlücks Skole i Odense får rengøringen ikke lov til at bestemme, hvordan skolen skal udsmykkes og indrettes. Det gør skolens lokaler til en meg...

Læs mere

Ad æstetikkens vej mod bedre læring

SMGymsal.jpg

I 2001 blev det æstetiske element i al offentlig og privat undervisning indskrevet ved lov. I loven om elevers og studerendes undervisningsmiljø står der, at...

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere