Spring til indhold

Fysisk og æstetisk undervisningsmiljø

Fysiske rammer og måden vi indretter os på spiller en stor rolle for måden vi er sammen på. Det gælder også i pædagogisk praksis, hvor alt fra rumdeling, møbler, belysning, farver, hygiejne, lyd og stemning er med til at præge undervisningsmiljøet. 

Understøtter de fysiske rammer elevernes trivsel og læring? Er det rart og motiverende at opholde sig på skolen?  Lægger omgivelserne op til variation og bevægelse? Og hvordan kan fysiske rammer bidrage til øget fællesskab og elevinddragelse?

 

Her på siden kan du finde viden og værktøjer til hvordan I kan arbejde med at udvikle jeres fysiske rammer på forskellig vis.

 

Se interview med Mette Elisabeth Gaml-Sørensen

SMspise.jpg

klik her

SMDreng_ronaldo.jpg

Vinder af Undervisningsmiljøprisen 2019

Hvert år uddeler DCUM i samarbejde med undervisningsministeriet,
Årets Undervisningsmiljø pris. 

Kontakt DCUM

Vi tilbyder en række forskellige services der kan hjælpe netop jeres skole med at blive skarpere på det fysiske- og æstetiske undervisningsmiljø.

Kontakt os og hør nærmere

læs mere

DCUM Webinar-række: Fysisk og Æstetisk undervisningsmiljø

Skoleledere fortæller om deres erfaringer med det byggede undervisningsmiljø. Det er alt fra betydningen af den pædagogiske version, til hvordan man træffer kloge valg ved at teste før man bygger. 

Se vores webinar og få gode råd direkte fra skoleledere der står overfor renovering eller nybyg af deres skole.

 

Webinar 1: Betydning af pædagogisk vision for et succesfyldt byggeri

Webinar 2: Skab værdi i dit byggeprojekt - tænk ibrugtagning ind fra start 

Webinar 3: Når eleverne selv bygger deres undervisningsrum

Webinar 4: Træf kloge valg og test i praksis før du bygger dit undervisningsmiljø

webinar_foto_2020.png