Spring til indhold

/ Opdateret

Synlig medbestemmelse

Barn_turkisVæg.jpg

Personalet i Thorsø Børnehave mente, at børnene havde en hel del medbestemmelse i hverdagen, men kortlægning af børnemiljøet ved hjælp af Børnemiljøtermometeret…

Læs mere

Dagtilbud som led i livslang læring og forberedelse til skolen?

BMbarn_peger-op.jpg

Dagtilbud skal ikke alene ses som en del af det, der efterhånden internationalt går under betegnelsen livslang læring og som et væsentligt element i forbered...

Læs mere

Totempæl af skrot skaber fællesskab

BMdreng_i_træ.jpg

Bunker af skrot er i naturbørnehaven Fredly blevet til en super flot totempæl, der pryder på vejen uden for børnehaven og som med sin runde form symboliserer...

Læs mere

En sjov snegl

BMpige_på_hovedet.jpg

Et æstetikprojekt i naturbørnehaven Hejlskovgaard har sat fokus på det naturlige og foranderlige.

Læs mere

Kunstproduktion i cement – på tværs af alder

BMpige_keder.jpg

At lave kunst sammen og opleve at ens eget bidrag bliver til en helhed sammen med de andres. Det er en vej til, at dagpleje- og børnehavebørn – og deres voks...

Læs mere

De fysiske rammer har betydning

BM2piger_butik.jpg

Vi oplever dagligt, at vores omgivelser har betydning for stemning, læring og adfærd!

Læs mere

2010: Læring og børnemiljø i sammenhæng

BMlegehusCirkel.jpg

Børnemiljøet er en bred betegnelse for de mange vigtige aspekter, det er væsentligt at have blik for, når de 0-6 årige børn i daginstitutioner og dagpleje sk...

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere