Spring til indhold

/ Opdateret

Synlig medbestemmelse

Barn_turkisVæg.jpg

Personalet i Thorsø Børnehave mente, at børnene havde en hel del medbestemmelse i hverdagen, men kortlægning af børnemiljøet ved hjælp af Børnemiljøtermometeret…

Læs mere

Natur, udeliv og science

BMpige_på_hovedet.jpg

Natur og naturfænomener er et tema, som rummer rig mulighed for leg, læring og udvikling. Mangeartede naturoplevelser skaber grundlag for børns forståelse af...

Læs mere

Kommunikation og sprog

BMbarn_peger-op.jpg

Børn udvikler deres sproglige kompetencer gennem samvær, oplevelse, leg, fortælling, planlagte og spontane aktiviteter i hverdagen.

Læs mere

Sprogstimulering i praksis

BM2piger_butik.jpg

Børns grundlæggende sproglige stimulering finder som regel automatisk sted i hverdagen med nærværende og lydhøre voksne, men kreativ og udfordrende sprogstim...

Læs mere

Lyt til børnene....

BMtraktortræf.jpg

Husk at lytte til børnene. F…

Læs mere

Hvad et bleskift også kan bruges til

BMpige_keder.jpg

Hvordan forener vi i praksis børnenes læring og det gode børnemiljø?

Læs mere

Mindre skældud – mere indflydelse

BMbarn_peger-op kopi.jpg

Hvert fjerde barn oplever, at de tit får skældud. Det giver anledning til at se på relationskompetencer og medbestemmelse i den pædagogiske praksis.

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere