Spring til indhold

/ Opdateret

Synlig medbestemmelse

Barn_turkisVæg.jpg

Personalet i Thorsø Børnehave mente, at børnene havde en hel del medbestemmelse i hverdagen, men kortlægning af børnemiljøet ved hjælp af Børnemiljøtermometeret…

Læs mere

Sprogstimulering i praksis

BM2piger_butik.jpg

Børns grundlæggende sproglige stimulering finder som regel automatisk sted i hverdagen med nærværende og lydhøre voksne, men kreativ og udfordrende sprogstim...

Læs mere

Lyt til børnene....

BMtraktortræf.jpg

Husk at lytte til børnene. F…

Læs mere

Hvad et bleskift også kan bruges til

BMpige_keder.jpg

Hvordan forener vi i praksis børnenes læring og det gode børnemiljø?

Læs mere

Mindre skældud – mere indflydelse

BMbarn_peger-op kopi.jpg

Hvert fjerde barn oplever, at de tit får skældud. Det giver anledning til at se på relationskompetencer og medbestemmelse i den pædagogiske praksis.

Læs mere

iPads og digital dannelse i børnehaven

BMlegehusCirkel.jpg

Børns brug af iPads opfattes af mange forældre som det modsatte af ’fordrende processer for leg, bevægelse og fantasi’, og debatten om tablets i daginstituti...

Læs mere

Kildelege og hyggekroge: stressbegrænsende tiltag

BMDreng_I_rør.jpg

Arbejd med stressløsnende tiltag på to niveauer: relationer og de fysiske rammer

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere