Spring til indhold

For børnene skal hverdagen være en leg

BM2piger_butik.jpg

Leg i landets dagtilbud b…

Læs mere

Kedsomhed nej tak!

SMDreng_kedersig.jpg

Alle vil takke nej til en times kedsomhed. Så hvis læring opleves kedelig giver det os lyst til at lære mindre.

Læs mere

Mobning på erhvervsskoler: "Det er gas - du ka ta' det!"

STMslagter-bagdel.jpg

”Ræk mig lige venstrehånd…

Læs mere

Hvad et bleskift også kan bruges til

BMpige_keder.jpg

Hvordan forener vi i praksis børnenes læring og det gode børnemiljø?

Læs mere

Hvad har Youtube med de fysiske læringsrum at gøre?

SMGymsal.jpg

Artikel af Kasper Kjeldgaard Stoltz

Læs mere

Mindre skældud – mere indflydelse

BMbarn_peger-op kopi.jpg

Hvert fjerde barn oplever, at de tit får skældud. Det giver anledning til at se på relationskompetencer og medbestemmelse i den pædagogiske praksis.

Læs mere

iPads og digital dannelse i børnehaven

BMlegehusCirkel.jpg

Børns brug af iPads opfattes af mange forældre som det modsatte af ’fordrende processer for leg, bevægelse og fantasi’, og debatten om tablets i daginstituti...

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere