Spring til indhold

/ Opdateret

Synlig medbestemmelse

Barn_turkisVæg.jpg

Personalet i Thorsø Børnehave mente, at børnene havde en hel del medbestemmelse i hverdagen, men kortlægning af børnemiljøet ved hjælp af Børnemiljøtermometeret…

Læs mere

"Sidste år kunne vi ikke have arbejdet 5% af det vi gør nu"

Gruppebillede.jpg

Kombinationen af udfordrede …

Læs mere

Unges forventninger til uddannelse og job matcher ikke deres præstationer

SMDreng_ronaldo.jpg

Processen hvori udskolingselevernes forv…

Læs mere

DCUM på Uddannelsesdebatten

DCUM_rød-02.png

Den 30. september fra kl. 13-14 holder DCUM oplæg på Uddannelsesdebatten om LGBT+-elevers trivsel. Et emne, der har stor interesse. Derudover er DCUM også re...

Læs mere

Engesvang Skole arbejder strategisk med elevtrivsel

Skærmbillede 2020-12-04 kl. 12.25.07.png

Engesvang Skole bruger værktøjet ’Skoletrivsel for alle’ til at skabe struktur på trivselsarbejdet.

Læs mere

19 grader i klassen – hvad gør vi?

SMpige_cirkel.jpg

Varmt tøj og bevægelse i undervisningen skal holde eleverne varme, når temperaturen nu skrues ned i skolerne. Få inspiration til, hvad I kan gøre i denne art...

Læs mere

Giv børnene ordet

DCUM finale LOW.jpg

Børnenes perspektiv er afgørende for at kunne vurdere børnemiljøet i dagtilbuddene. Derfor er det også afgørende i det kommunale tilsyn. Med Dagtilbudstermom...

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere