Spring til indhold

DCUM på Uddannelsesdebatten

header image
billede
DCUM_blå-01.png

Den 30. september fra kl. 13-14 holder DCUM oplæg på Uddannelsesdebatten om LGBT+-elevers trivsel. Et emne, der har stor interesse. Derudover er DCUM også repræsenteret i Uddannelsesdebattens advisory board, hvor direktør, Jannie Moon Lindskov, er medlem.

Af Camilla Bergholm

DCUM er til stede på flere måder ved Uddannelsesdebatten 2022, når den løber af stablen den 29.-30. september i Nørre Nissum. Udover at DCUM holder en LGBT+-workshop den 30. september er direktør, Jannie Moon Lindskov, blevet en del af Uddannelsesdebattens advisory board. Temaet for Uddannelsesdebatten 2022 er: Flere, der trives mere ...

Advisory boardeds medlemmer har viden og kompetencer i forhold til dannelse og uddannelse, kultur og formidling samt event- og kompetenceudvikling. Medlemmernes opgave er løbende at inspirere med viden idéer og netværk, samtidig med at de skal kvalificere debattens indhold.

”Det er spændende at få lov til at være del af Uddannelsesdebattens nyoprettede advisory board og være med til at byde ind i de vigtige dagsordener, Uddannelsesdebatten sætter fokus på. I år glæder jeg mig over, at der er fokus på trivsel – mere relevant kunne det ikke blive,” siger Jannie Moon Lindskov om at være en del af advisory boarded.

Se resten af medlemmerne i advisory boarded her.

 

Jannie Moon Lindskov
Direktør hos DCUM

"Det er spændende at få lov til at være del af Uddannelsesdebattens nyoprettede advisory board og være med til at byde ind i de vigtige dagsordener, Uddannelsesdebatten sætter fokus på. I år glæder jeg mig over, at der er fokus på trivsel – mere relevant kunne det ikke blive"

 

 

LGBT+-oplæg med fokus på trivsel

På Uddannelsesdebatten sætter DCUM fokus på trivsel blandt LGBT+-elever, og hvordan man som lærer, pædagog eller skoleledelse kan være med til at skabe mangfoldige undervisningsmiljøer for alle. Det sker på en workshop fredag den 30. september kl. 13-14. Workshoppen vil både indeholde oplæg og mulighed for drøftelser og bygger på DCUM’s arbejde med at skabe trivsel for LGBT+-elever.

For vidste du, at der sidder 1-2 LGBT+-elever i hver skoleklasse? Og vidste du, at 9 3% af LGBT+-eleverne oplever homofobiske og transfobiske skældsord i skolen? Derfor tager DCUM fat på emnet og forsøger at nedbryde berøringsangsten.

Læs mere på Uddannelsesdebattens hjemmeside her.

 

 

Inspiration, vejledning og værktøjer til lærere, pædagogisk personale og ledelse i grundskoler og på ungdomsuddannelser.

Find materialet her