Spring til indhold

Empatibanko - følelser på spil

header image
billede
SMPige_drengExt.jpg

Erfaringer fra praksis viser, at større empati kan bremse potentielle konfliktsituationer. Med Empatibanko udvider eleverne deres emotionelle ordforråd og træner deres empati med en sjov og legende tilgang. 

Spillet er som følger: Gamle Ole og de øvrige cifre erstattet med smileyikoner, der illustrerer 8 velkendte sindstilstande: træt, forvirret, ked af det, trist, sur, glad, bange eller rasende. 

Når spillet går i gang får eleverne en bankoplade, hvorpå nogle af de 8 smileyikoner fremgår. Det pædagogiske personale skal så trække et af de 8 ord, hvorefter eleverne vurderer, om ordet kan kobles til deres smileyer på bankopladen. 

Sådan fortsætter spillet indtil én hel bankoplade er fyldt op.

Spillet er udviklet af Kathia Mifsud, AKT-vejleder på Østerhåbskolen i Horsens.

Hent spillepladen her: 

 

 

 

Hent beskrivelsen til spillet her: 

   

Find andre værktøjer som højner trivslen på din skole i DCUM's metodehåndbog 30 nye veje til bedre trivsel i skolen

læs mere

    

SMPiger_skriver
Kathia Mifsud
AKT-vejleder, Østerhåbskolen

"Vi oplever, at det bliver nemmere at italesætte elementerne, der ligger mellem det at være glad og sur"