Spring til indhold

Undervisningsmiljøet i grundskolen 2017-18

_MG_1978 copy2.jpg

Tabelrapport med resultater fra den Nationale Trivselsmåling 2018

Læs mere

Dagtilbud som led i livslang læring og forberedelse til skolen?

BMbarn_peger-op.jpg

Dagtilbud skal ikke alene ses som en del af det, der efterhånden internationalt går under betegnelsen livslang læring og som et væsentligt element i forbered...

Læs mere

Evaluering og netværk

SMPige_drengExt.jpg

Evaluering og netværk kan have flere ting tilfælles. Det afhænger af evalueringsmodelen og evalueringsformålet. For det første er evaluering blevet noget, so...

Læs mere

Totempæl af skrot skaber fællesskab

BMdreng_i_træ.jpg

Bunker af skrot er i naturbørnehaven Fredly blevet til en super flot totempæl, der pryder på vejen uden for børnehaven og som med sin runde form symboliserer...

Læs mere

Kunstproduktion i cement – på tværs af alder

BMpige_keder.jpg

At lave kunst sammen og opleve at ens eget bidrag bliver til en helhed sammen med de andres. Det er en vej til, at dagpleje- og børnehavebørn – og deres voks...

Læs mere

Papirløs undervisning i gymnasiet

STforelæsning_laptops.jpg

Når eleverne i 1c på Rødkilde Gymnasium i Vejle griber ned i skoletasken, er der kun en PC, ingen papirer, ingen bøger, intet penalhus, men en computer hvor ...

Læs mere

Sociale medier i undervisningen

SMDreng_kedersig.jpg

De unge bruger i høj grad de sociale medier i deres privatsfære, men sjældent i en formel læringskontekst.

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere