Spring til indhold

iPads og digital dannelse i børnehaven

BMlegehusCirkel.jpg

Børns brug af iPads opfattes af mange forældre som det modsatte af ’fordrende processer for leg, bevægelse og fantasi’, og debatten om tablets i daginstitutione…

Læs mere

Bedre end Rambøll Management?

P1012828.jpg

Hillerød Lille Skole har et undervisningsmiljø med højt til loftet. Derfor var skolen blandt de tre sidste kandidater til Undervisningsmiljøprisen 2017

Læs mere

Empatibanko - følelser på spil

SMPige_drengExt.jpg

Empatibanko udvider elevernes emotionelle ordforråd og træner deres empati med en sjov og legende tilgang.

Læs mere

Elevers syn på undervisningsmiljøet i grundskolen 2016

SMPige_skriver.jpg

Tabelrapport med resultater fra den Nationale Trivselsmåling 2016

Læs mere

Interview-undersøgelse: Det er kedeligt at kede sig

SMDreng_kedersig3.jpg

Hvorfor keder man sig? Hvad gør man når man keder sig? Hvorfor taler vi ikke om kedsomhed i klassen?

Læs mere

Analyse: Fra kedsomhed til trivsel - Teori og data fra den nationale trivselsmåling

SMPige_skriver.jpg

Hver fjerde skoleelev keder sig, og kedsomhed blandt skoleelever er et pædagogisk advarselssignal. Det viser en ny rapport fra DCUM.

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere