Spring til indhold

Mobning kan øge risiko for angst og depression

SMPigerExt.jpg

Norsk rapport om konsekvenser ved mobning

Læs mere

Elevers syn på undervisningsmiljøet i grundskolen 2016

SMPige_skriver.jpg

Tabelrapport med resultater fra den Nationale Trivselsmåling 2016

Læs mere

DCUM undersøgelse: Digital mobning i skolen

SMDreng_kedersig.jpg

Digital mobning er anonym. Digital mobning kan ikke kontrolleres. Digital mobning er en del af børnenes hverdag.

Læs mere

Interview-undersøgelse: Det er kedeligt at kede sig

SMDreng_kedersig3.jpg

Hvorfor keder man sig? Hvad gør man når man keder sig? Hvorfor taler vi ikke om kedsomhed i klassen?

Læs mere

Analyse: Fra kedsomhed til trivsel - Teori og data fra den nationale trivselsmåling

SMPige_skriver.jpg

Hver fjerde skoleelev keder sig, og kedsomhed blandt skoleelever er et pædagogisk advarselssignal. Det viser en ny rapport fra DCUM.

Læs mere

Undervisningsmiljøet i grundskolen 2014-15

SMPiger_skriver

Termometertal fra skoleåret 2014-15 

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

Læs mere