Spring til indhold

Rapport: Fællesskaber og trivsel i skolen

SM3drenge.jpg

DCUM rapport om fællesskaber og trivsel i skolen

Læs mere

DCUM undersøgelse om antimobbestrategier i folkeskolen

20070425-027.jpg

Hvad er en antimobbestrategi? Hvad kan en antimobbestrategi? Hvad skal en antimobbestrategi?

Læs mere

Skoletoiletter

SMPige_tavle.jpg

Børnerådets og DCUM's undersøgelse af hygiejnen på skoletoiletter

Læs mere

Mobning kan øge risiko for angst og depression

SMPigerExt.jpg

Norsk rapport om konsekvenser ved mobning

Læs mere

Elevers syn på undervisningsmiljøet i grundskolen 2016

SMPige_skriver.jpg

Tabelrapport med resultater fra den Nationale Trivselsmåling 2016

Læs mere

DCUM undersøgelse: Digital mobning i skolen

SMDreng_kedersig.jpg

Digital mobning er anonym. Digital mobning kan ikke kontrolleres. Digital mobning er en del af børnenes hverdag.

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere

Tag temperaturen på jeres børnemiljø med DCUMs elektroniske spørgeskema

Hvert år bruger hundredevis af dagtilbud DCUMs Dagtilbudstermometer til at få børnenes eget syn på børnemiljøet. Oplever børnene at de har gode venner i børnehaven? Er de glade for at gå i børnehave? Larmer det i børnehaven? etc.

læs mere
BMdreng_i_træ.jpg

DCUMs netværk

DCUM deltager i netværk og driver egne netværk for at samle og dele viden og inspiration om børne- og undervisningsmiljø. 

 

 

 

 

læs mere
SMpiger_verdenskort.jpg