Spring til indhold

Hvad et bleskift også kan bruges til

BMpige_keder.jpg

Klokken er otte på Bamses…

Læs mere

iPads og digital dannelse i børnehaven

BMlegehusCirkel.jpg

Børns brug af iPads opfattes af mange forældre som det modsatte af ’fordrende processer for leg, bevægelse og fantasi’, og debatten om tablets i daginstitutione…

Læs mere

Natur og naturfænomener

BMpige_på_hovedet.jpg

Natur og naturfænomener er et tema, som rummer rig mulighed for leg, læring og udvikling. Mangeartede naturoplevelser skaber grundlag for børns forståelse af de…

Læs mere

Pædagogiske læreplaner

BMstordreng_lilledreng.jpg

Den pædagogiske læreplan kan være et uafhængigt dokument eller en del af en samlet virksomhedsplan. Det skal fremgå af læreplanen, hvordan arbejdet med et go...

Læs mere

Sprog

BMbarn_peger-op.jpg

Børn udvikler deres sproglige kompetencer gennem samvær, oplevelse, leg, fortælling, planlagte og spontane aktiviteter i hverdagen.

Læs mere

Sprogstimulering i praksis

BM2piger_butik.jpg

Børns grundlæggende sproglige stimulering finder som regel automatisk sted i hverdagen med nærværende og lydhøre voksne, men kreativ og udfordrende sprogstim...

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere