Spring til indhold

Sociale kompetencer

BMstordreng_lilledreng.jpg

Børn udvikler deres sociale kompetencer, når de knytter sig til andre mennesker, samarbejder, og sætter sig i andres sted.

Læs mere

Mad som et socialpædagogisk redskab

BMpige_I_rør.jpg

I det socialpædagogiske arbejde med uledsagede flygtningedrenge er maden et rigtig godt arbejdsredskab til at kunne understøtte en bearbejdelse af den voldsomme…

Læs mere

Social baggrund rækker ind i madpakken

BMdrenge_i_vindue.jpg

Familier har et meget forskelligt indkomstgrundlag og for en del familier må der dagligt gås på kompromis med kvalitet og kvantitet i forhold til madindkøb. Der…

Læs mere

Madkultur i multietniske daginstitutioner i Danmark

BMlegehusCirkel.jpg

Begrebet madkultur får en særlig betydning, når daginstitutionen er beliggende i multietnisk boligområde og har børn, der kommer fra 25 forskellige lande.

Læs mere

Samvær under måltidet er mere end supermad og opøvelse af færdigheder!

BMdrenge_i_vindue.jpg

Den pædagogiske systematiske refleksion over praksis befordrer en unik faglig kvalitet, der udfordrer nærvær, samvær og fællesskaber i barndommen og dermed i...

Læs mere

Hvordan skaber vi en kultur i Danmark, som sikrer den næste generations mentale og fysiske sundhed?

BMhængekøje.jpg

Mad er blevet til noget sekundært og noget, andre end os selv har det primære ansvar for. Det er ikke noget, vi behøver at bekymre os om. Altså bortset fra a...

Læs mere

Brug for gode råd og vejledning? DCUM kan hjælpe netop din institution med at udvikle og sikre et godt børne- og undervisningsmiljø

læs mere